Det blev en härlig försommarvandring utanför Skärblacka. Prästgårdsleden visade sin bästa sida idag med sjungande fåglar och en mångfald av växter. Vi hörde grönsångare, törnsångare, trädgårdssångare, svarthätta m.fl. Längs den vindlande stigen blommade bl.a jungfrulin, smörblommor, skogsstjärna och ormbär. Fikat avnjöts i en skogsbacke med utsikt över Motala ström.
Ett stort tack till Thomas och Kerstin för denna fina rundvandring på en för de flesta av oss okänd led. Den återkommer vi gärna till.
Bo och Karin Tufvesson








