Vi var drygt 20 st från SNF Katrineholm, Flen, Finspång och Norrköping + 4st av mina skogsägande grannar som fick en guidning av Fredrik Bergström om gårdens historia.

Sedan skogsskötsel på ett hållbart vis. Att jobba med naturen, inte mot. Fredrik berättade hur han som tonåring följde med sin far för att lära sig skogsskötsel utan hyggesbruk. På den tiden var detta sätt att bruka skogen mer kontroversiellt än idag.

Det är en fröjd att vandra i en skog som ”naturbrukas”!
Att hugga, men ändå ha skogen kvar.
Jan-Erik Hellberg