Idag var det många som anslöt sig till ängen i det strålande fina försommarvädret. Några kom även vandrande hit. Vi fick också besök av Tomas Johansson från länsstyrelsen. Ängen har nu grönskat men det är torrt i marken. Många blommande arter kunde vi se, t ex gullviva, liljekonvalj, gökärt, svinrot, blodrot, jungfrulin och kattfot. Per Stockberg bjöd oss på härlig rabarberpaj till fikat, det tackar vi för!
Bo Karlsson




