Det blev en kylslagen gökotta idag vid Trumslagartorpet, men gott om fåglar.
Vi som anlände lite senare möttes av en tänd grilleld och ett gäng nöjda skådare. De berättade att de hört göken ett flertal gånger på morgonen. Dessutom hade de sett tornfalk, ett brun kärrhökspar och en sjungande sävsångare.
Vi senanlända gjorde också en tur ner till tornet och kunde komplettera med gulärlor och grå flugsnappare.
Tack Roger för fin guidning och värmande eld.
Bo och Karin Tufvesson



